Det går framåt!

Eftersom jag bevisligen är sämst på att uppdatera. I alla fall så går det sanslöst mycket framåt. Gretan rids i skritt och i dag har vi för första gången travat några meter. Roligt. Vi har även börjat longera dem. Går himla smidigt. Skönt att få in det så man kan lösa galoppen sen. Så att mamma slipper springa jättefort. Båda hästarna är pigga vilket är skönt Da winci var ju en lite segare häst och det passar mig inte alls lika bra. Jag vill ha framåt och vägvinnande i stället.

Maggan är sutten på och skrittad lite hon vill gärna springa i väg så vi tar det lugnt. Ska försöka ta henne någon av dagarna nu. Hon har vuxit till 168 nu så nu är de jämstora även om Greta är högra bak. Lite av en skidbacke.
I morgon ska jag försöka prova Zaldi tränset på Greta. Det matchar så illa som det är nu dessutom är det är offerbart träns. Hon har dessutom fått ett nytt Lemetexträns men det är antagligen stl VB och jag behöver köpa ett nytt pannband till det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0