Stalljour och hängande.

Idag hade vi stalljour blev dock bara morgonen då vi sålde kvällen. Det är rätt okomplicerat med stalljour morgonfodra och släppa ut samt sopa golven. Sen givetvis ta in dem och lägga in mat hos de som inte redan fått sin mat inlagd. Det är nått jag tycker är tokbra på detta stället att de har rundbal stående i hagen och alltså alltid tillgång till mat. När det blir varmare så släpps de ut tidigare och får helt enkelt bara kraftfoder inne på morgonen. Smidigt.
Maggan började vi med under tiden de andra åt frukost. Promenerad lite med sadel och sedan stod jag på pall och lutade mig mot maggan. Det var inte helt poppis Maggan tyckte det var läskigt och ville inte stå stilla men vi har å andra sidan inte gjort detta på över ett år. Det dröjer nog inte länge innan hon accepterar det.
Greta fick också på sig sadel. Hon har för övrigt en Prestige Sydney i tabacco. Den är 18tum och ser stor ut på henne i dagsläget. Men den ligger ok för övrigt så vi avvaktar med inköp av en annan till i alla fall i höst. Tog och promenerade ett par varv i ridhuset och sen hängde jag på henne så gott som i alla fall. Hade tårna på pallen. Hon är så cool min lillstrumpa. Hon bara står där trots att det är tredje gången. Finaste lillstumpa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0